Marketplaces fungují jako další propojení sortimentu obchodníků a nakupujících. Hlavním principem těchto online tržišť je, že obchodníci neprodávají ani nekupují zboží, pouze slouží jako zprostředkovatelé prodeje. Díky tomu marketplaces usnadňují podnikatelům rozšířit své trhy bez potřeby měnit své podnikání, plánovat expanzi do zahraničí nebo se zabývat studiem zahraniční legislativy.
zdroj: pixabay.com
Tržiště zažívají rostoucí trend
Představte si, že zboží, které nyní nabízíte na vašem e-shopu na jednom trhu (například v ČR), bude k dispozici milionům zákazníků na obrovské on-line tržnici. Peter Slaný, e-commerce manažer společnosti Rammar s.r.o., potvrzuje, že spuštění prodeje na marketplaci v roce 2022 vedlo ke zvýšení počtu objednávek o více než 35%. Díky této skutečnosti se marketplaces staly trendem s rychlým růstem, což vyžaduje profesionální přístup a podporu ze strany ERP systému a produktu MoneyERP.
Jak vstoupit na marketplace?
Existuje několik možností. Napojení na marketplaces můžete provést ve vlastní režii, tj. zajistíte si ho úplně sami. A to doslova.
Co to obnáší?
Různé marketplaces disponují různými procesy a pravidly a samozřejmě i smluvními podmínkami. Pokud se rozhodnete jít cestou samostatnosti, musíte:
- zvládnout obchodní podmínky různých marketplaces,
- naučit se ovládat různé administrativní prostředí,
- komunikovat s různými společnostmi.
Druhou možností je dostat se na marketplaces prostřednictvím zprostředkovatele – partnera, který výše vzpomenuté úlohy převezme na sebe. Můžete být na více marketplaces, ale komunikujete jen s jedním partnerem, který za vás komunikuje se všemi on-line tržnicemi, na které jste se rozhodli expandovat.